Falu P

Misslyckad kortdragning

Har du fått ett sms om att kortbetalningen för Faluappen misslyckats? Här nedanför hittar du mer information hur du kan lösa det. 

Det finns några vanliga anledningar till att dragningen ej kan genomföras:

  • Betalkortet är spärrat för internetköp. Kortet behöver då öppnas för att dragning ska kunna göras, vilket du gör via din bank.

  • Kortets giltighetstid kan ha gått ut och då behöver du lägga till ett nytt betalkort i Faluappen.

  • Det saknas täckning på kortet vid tillfället då dragningen försökte göras.
    Alla parkeringsbetalningar samlas och dras från kortet en gång per månad, därför kan det ha saknats täckning den dagen dragningen gjordes.

  • En säkerhetskontroll (Verified by Visa eller Mastercard Secure Code) saknas och din bank har därför stoppat betalningen. Ett SMS skickas till dig med information om hur du genomför kontrollen. För vidare hjälp, kontakta din bank. 

Om något av de ovanstående alternativen stämmer kan du antingen vänta på att systemet gör en ny dragning (inom 3-4 arbetsdagar) eller själv gå in och göra en manuell dragning under ”biljetter” i appen (tillkommer en avgift om 2 kr). Om du behöver support kan du ringa till vår kundservice på 023-108 80 eller maila oss på info@falup.se så hjälper vi dig. 

Hittar du inte det du söker?

KONTAKTA FALU P